miercuri, 25 noiembrie 2015

MODELE



CONSTRUIȚI  subordonate:
            MODELE(se pot învăța ușor):
SUBIECTIVA: Se vede1/........                          conjuncții:că,să,dacă.....
                        Se știe1/..........                         pron.relative:cine,care,ce,cui,....
                        Se părea1/........                        adverbe:unde,când,cum.......
                        Se zice1/..........
                        E bine1/..........
                        Era adevărat1/.........
                        Trebuie1/...........
                        Adverbe :poate,posibil,probabil,sigur,desigur,firește,negreșit1/..........
PREDICATIVA: Părerea mea este1/.........
                            Convingerea mea este1/......
                             Vremea a devenit1/.............
                             Hotărârea lui va rămâne1/.....
                             Aceasta înseamnă1/.............
ATRIBUTIVA: M-a bucurat felul1/............
                         Îmi amintesc ziua1/............
                          Orașul1/...............2/este în sudul țării1/.
COMPLETIVA DIRECTĂ: Am auzit(eu)1/..........                    proba:CEVA
                                           Știi bine(tu)1/............
                                           Mi-a povestit(el)1/.......
                                           Povestește-mi(tu)1/......
COMPLETIVA INDIRECTĂ: Mă găndesc(eu)1/..........          proba:prepoziție+CEVA           
                                                Ele vorbesc1/.............                            :cui?
                                                Colegul meu este dornic1/......
                                                 Înapoiază-i cartea1/cui.........