joi, 12 noiembrie 2015

O întâmplare petrecută lângă un lac(compunere)

                        O întâmplare petrecută lângă un lac



În  fiecare vară,vin aici,în Deltă, împreună cu prietenii,pentru a trăi alături de pescari întâmplări de zi cu zi, pentru a asculta povești , pentru a căuta legende,  pentru a scormoni kilometri  de stuf în căutare de semne numai de vietăți știute, dar mai ales pentru  imagini.  Delta este un neîncetat spectacol, o bucurie permanentă ce-mi crează o stare de spirit aparte și o perpetuă mirare. Am înțeles că pot găsi din belșug locuri în care bătrâna și mereu tânăra Deltă și-a  păstrat nealterate farmecul și liniștea misterioasă.
        Iată-mă pe malul unui lac,dimineața devreme,când soarele încă își doarme auriul pe cealaltă parte a lumii,abia îmi pot ține ochii deschiși,iar glasurile pescarilor amestecă vorbe din două limbi,nu le înțeleg...Nu mă urc în barcă,așa cum promisesem,rămân pe mal și-mi deschid pachetul cu micul dejun,când... simt lângă mine o respirație ciudată.Nu mă mișc, întorc încet,încet de tot capul,rămân încremenit:un căluț,un pui de cal,ponei,ceva asemănător.Stau nemișcat,abia respir,statuie.Ochii ni se întâlnesc,ai mei măriți,ai lui umezi și blânzi.Auzisem de caii sălbatici,era sigur un mânz sălbatic.Să întind ușor mâna cu puțină pâine,îmi zic,și botul căluțului apucă delicat cadoul meu.Îndrăznesc să întind mâna și mă lasă să-l mângâi.Mă ridic,nu face nicio mișcare,se apropie de parcă m-ar invita la plimbare.Îl urmez sfios cu pași ușori potriviți după ai lui,mergem om și pui de cal alături,de parcă am fi singuri în Univers,de parcă ne-am cunoaște de când lumea.Se oprește și nechează ușor și deodată acolo, pe malul apei, sunt înconjurat de ai lui,mulți cai,care-și întind boturile spre mine.Mă simt primit cu plăcere ,iar eu mă înclin, de parcă le-aș spune că este o onoare,o binecuvântare primirea lor.Suntem aici la răsăritul soarelui și fericit îmi înalț mâinile spre cer,mulțumind vieții,clipei unice.Înțeleg că apa,soarele,pământul,eu și vietățile suntem armonia vieții.